Badania marketingowe potrzeb klientów

Badania marketingowe to cenne źródło informacji w szczególności o potrzebach klientów i działaniach konkurencji. Dzięki uzyskanym danym można podjąć ważne decyzje z punktu widzenia rozwoju firmy tj. wprowadzić na rynek nowy produkt, zmienić cenę istniejącego produktu, dopasować komunikację do preferencji klientów, wejść w nowy kanał dystrybucji i inne. Uczestnik szkolenia przez dwa dni będzie miał możliwość zapoznania się z różnymi rodzajami badań marketingowych, poznać ich użyteczność oraz zaprojektować badanie w jednej z wybranych metod badawczych.
TERMINY SZKOLENIA

25-26 maja 2017 r

26-27 października 2017 r

Dzień I od 10.00 do 17.00, Dzień II od 9.00 do 16.00

MIEJSCE SZKOLENIA: Toruń

CENA: 1250 zł netto (+VAT 23%) / 1 osoba


Program szkolenia

1. Czym jest dobre badanie marketingowe?

  • zakres badań marketingowych
  • cechy dobrych badań marketingowych
  • co decyduje o użyteczności badań, a kiedy się nie przydadzą

2. Proces badawczy

  • etapy procesu badawczego ? co jest niezbędne w badaniu, a co można pominąć
  • problem decyzyjny a problem badawczy
  • kiedy badanie empiryczne zastąpić analizą danych wtórnych

3. Krótki przegląd wybranych rodzajów badań marketingowych

  • badanie Usage & Attitude
  • badanie segmentacyjne klientów
  • badania koncepcji produktów promocja
  • badanie prototypów, komunikacji marketingowej i pozycjonowania cenowego

4. Kim jest klient? Jakie ma zwyczaje?

  • sposób realizacji badania Usage & Attitude
  • metody i techniki badań (wywiad kwestionariuszowy, obserwacja, badanie etnograficzne)
  • częstotliwość badań

5. Budowanie kwestionariusza ? badanie Usage&Attitude

  • przygotowanie kwestionariusza do badania

6. Proces badawczy ? część II. Dobieramy próbę.

  • schematy doboru próby do badań marketingowych
  • zachowania badaczy w terenie

7. Jaki produkt? Jak poznać potrzeby rynku?

  • sposób realizacji badania koncepcji produktów
  • metody i techniki badań (zogniskowany wywiad grupowy ? ?fokus?)
  • techniki projekcyjne (poglądowe)

8. Scenariusz wywiadu grupowego

  • role w wywiadzie grupowym ? zadania i cechy moderatora
  • zasady budowania scenariusza wywiadu
  • jak znaleźć równowagę między ilością informacji, a długością wywiadu?

9. Przygotowanie do wywiadu grupowego

  • dobór i rekrutacja osób
  • aranżacja miejsca do badania
  • przygotowanie materiałów badawczych

10. Moderowanie wywiadu

  • przeprowadzenie części wywiadu
  • poprawne zachowanie moderatora i błędy w prowadzeniu wywiadów

11. Opracowanie wyników

  • formy graficzne i tabelaryczne prezentacji wyników badania
  • interpretacja wyników

12. Od wniosków do rekomendacji

  • rekomendacje działania: kiedy prototyp i komunikacja marketingowa wraz z ceną nadaje się do wdrożenia tj. ma duże szanse na sukces rynkowy?

13. Podsumowanie i wnioski

  • jakie elementy ze szkolenia warto zastosować w codziennym działaniu?
  • kiery robić badania samodzielnie, a kiedy powierzyć agencji badawczej?

Opinie uczestników szkolenia


Informacje organizacyjne dot. szkolenia

Zajęcia odbywają się w Toruniu.

Sala szkoleniowa jest ustalana tydzień przed zajęciami ? jej wybór zależy od liczby uczestników zajęć.

W trakcie zajęć są 2 przerwy kawowe i jedna obiadowa.

Cena zawiera: przygotowanie i realizację zajęć, materiały dydaktyczne (skrypt + formularze ćwiczeń), zaświadczenie uczestnictwa, serwis kawowy (kawa, herbata, woda, sok, ciastka), obiad (danie główne).

ATRAKCYJNE RABATY

GRUPA (3 lub więcej osób) ? 50 pln netto /osoby

WCZESNA REZERWACJA min 3 tygodnie przed szkoleniem ? 50 pln netto / osoby

CYKL SZKOLEŃ (2 lub więcej szkoleń) ? 50 pln netto /osoby

RABATY SIĘ SUMUJĄ można zyskać nawet 150 zł netto/ 1 osoba!

Pin It on Pinterest