25-26 maja 2017 r
26-27 października 2017 r
Dzień I od 10.00 do 17.00, Dzień II od 9.00 do 16.00
MIEJSCE SZKOLENIA: Toruń
CENA: 1250 zł netto (+VAT 23%) / 1 osoba
Program szkolenia
1. Czym jest dobre badanie marketingowe?
- zakres badań marketingowych
- cechy dobrych badań marketingowych
- co decyduje o użyteczności badań, a kiedy się nie przydadzą
2. Proces badawczy
- etapy procesu badawczego ? co jest niezbędne w badaniu, a co można pominąć
- problem decyzyjny a problem badawczy
- kiedy badanie empiryczne zastąpić analizą danych wtórnych
3. Krótki przegląd wybranych rodzajów badań marketingowych
- badanie Usage & Attitude
- badanie segmentacyjne klientów
- badania koncepcji produktów promocja
- badanie prototypów, komunikacji marketingowej i pozycjonowania cenowego
4. Kim jest klient? Jakie ma zwyczaje?
- sposób realizacji badania Usage & Attitude
- metody i techniki badań (wywiad kwestionariuszowy, obserwacja, badanie etnograficzne)
- częstotliwość badań
5. Budowanie kwestionariusza ? badanie Usage&Attitude
- przygotowanie kwestionariusza do badania
6. Proces badawczy ? część II. Dobieramy próbę.
- schematy doboru próby do badań marketingowych
- zachowania badaczy w terenie
7. Jaki produkt? Jak poznać potrzeby rynku?
- sposób realizacji badania koncepcji produktów
- metody i techniki badań (zogniskowany wywiad grupowy ? ?fokus?)
- techniki projekcyjne (poglądowe)
8. Scenariusz wywiadu grupowego
- role w wywiadzie grupowym ? zadania i cechy moderatora
- zasady budowania scenariusza wywiadu
- jak znaleźć równowagę między ilością informacji, a długością wywiadu?
9. Przygotowanie do wywiadu grupowego
- dobór i rekrutacja osób
- aranżacja miejsca do badania
- przygotowanie materiałów badawczych
10. Moderowanie wywiadu
- przeprowadzenie części wywiadu
- poprawne zachowanie moderatora i błędy w prowadzeniu wywiadów
11. Opracowanie wyników
- formy graficzne i tabelaryczne prezentacji wyników badania
- interpretacja wyników
12. Od wniosków do rekomendacji
- rekomendacje działania: kiedy prototyp i komunikacja marketingowa wraz z ceną nadaje się do wdrożenia tj. ma duże szanse na sukces rynkowy?
13. Podsumowanie i wnioski
- jakie elementy ze szkolenia warto zastosować w codziennym działaniu?
- kiery robić badania samodzielnie, a kiedy powierzyć agencji badawczej?
Opinie uczestników szkolenia
Informacje organizacyjne dot. szkolenia
Sala szkoleniowa jest ustalana tydzień przed zajęciami ? jej wybór zależy od liczby uczestników zajęć.
W trakcie zajęć są 2 przerwy kawowe i jedna obiadowa.
Cena zawiera: przygotowanie i realizację zajęć, materiały dydaktyczne (skrypt + formularze ćwiczeń), zaświadczenie uczestnictwa, serwis kawowy (kawa, herbata, woda, sok, ciastka), obiad (danie główne).
GRUPA (3 lub więcej osób) ? 50 pln netto /osoby
WCZESNA REZERWACJA min 3 tygodnie przed szkoleniem ? 50 pln netto / osoby
CYKL SZKOLEŃ (2 lub więcej szkoleń) ? 50 pln netto /osoby
RABATY SIĘ SUMUJĄ można zyskać nawet 150 zł netto/ 1 osoba!