Badania marketingowe nowego produktu

Badania marketingowe nowego produktu to stety niestety często pomijany przez wiele firm etap w procesie wprowadzenia nowego produktu na rynek. Przedsiębiorca pomijając ten etap podejmuje duże ryzyko, które często wiąże się z ogromnymi stratami w przypadku nietrafionego pomysłu nowego wdrożenia. W biznesie rządzi chłodna kalkulacja i jeśli inwestycja w badania marketingowe może zwiększyć przychód/zwrot z inwestycji, dzięki dopasowaniu atrybutów produktu do potrzeb klientów, ceny do postrzeganej wartości produktu oraz opisu cech/ korzyści produktu do lepszej komunikacji z klientem -> to to oznacza 3 x TAK dla realizacji badań marketingowych nowego produktu.
TERMINY SZKOLENIA

27-28 kwietnia 2017 r

29-30 czerwca 2017 r

28-29 września 2017 r

Dzień I od 10.00 do 17.00, Dzień II od 9.00 do 16.00

MIEJSCE SZKOLENIA: Toruń

CENA: 1250 zł netto (+VAT 23%) / 1 osoba


Trener szkolenia

Trener-praktyk z 19 letnim doświadczeniem edukacyjnym i niemal 10-letnim doświadczeniem jako badacz rynku. Związana z Uniwersytetem Mikołaja Kopernika, gdzie od 18 lat prowadzi kursy z zakresu badań społecznych i marketingowych. Doświadczenie szkoleniowe – prowadzenie szkoleń dotyczących projektowania i realizacji badań od 1997 roku dla różnych grup odbiorców: przedsiębiorców, przedstawicieli organizacji społecznych oraz instytucji samorządowych. Od niemal 10 lat we własnej firmie badawczej (Pracownia Badań Soma) zajmuje się zawodowo realizacją badań społecznych, rynkowych i ewaluacyjnych. Współtworzyła i kierowała ponad 120 badaniami.


Program szkolenia

1. Czym jest dobre badanie marketingowe?

  • zakres badań marketingowych?
  • cechy dobrych badań marketingowych?
  • co decyduje o użyteczności badań, a kiedy się nie przydadzą

2. Proces badawczy

  • etapy procesu badawczego – co jest niezbędne w badaniu, a co można pominąć
  • problem decyzyjny a problem badawczy
  • kiedy badanie empiryczne zastąpić analizą danych wtórnych

3. Czego oczekuje klient? Kto kupi mój produkt?

  • sposób realizacji badania nowych produktów
  • metody i techniki badań (wywiad kwestionariuszowy, wywiady grupowe)
  • częstotliwość badań

4. Budowanie kwestionariusza – badanie koncepcji produktu

  • przygotowanie kwestionariusza do badania

5. Proces badawczy – część II. Dobieramy próbę

  • schematy doboru próby do badań marketingowych
  • zachowania badaczy w terenie

6. Opracowanie wyników badania ilościowego

  • przygotowanie baz danych
  • podstawowe techniki analizy danych

7. Przygotowanie do wywiadu grupowego

  • dobór i rekrutacja osób
  • aranżacja miejsca do badania
  • przygotowanie materiałów badawczych

8. Scenariusz wywiadu grupowego

  • role w wywiadzie grupowym – zadania i cechy moderatora
  • zasady budowania scenariusza wywiadu
  • jak znaleźć równowagę między ilością informacji, a długością wywiadu?

9. Moderowanie wywiadu – zasady

  • przeprowadzenie części wywiadu
  • poprawne zachowanie moderatora i błędy w prowadzeniu wywiadów

10. Opracowanie wyników

  • transkrypcje
  • formy graficzne prezentacji wyników badania
  • interpretacja wyników

11. Od wniosków do rekomendacji

  • rekomendacje działania: kiedy prototyp nadaje się do wdrożenia tj. ma duże szanse na sukces rynkowy?

Opinie uczestników szkolenia


Informacje organizacyjne dot. szkolenia

Zajęcia odbywają się w Toruniu.

Sala szkoleniowa jest ustalana tydzień przed zajęciami – jej wybór zależy od liczby uczestników zajęć.

W trakcie zajęć są 2 przerwy kawowe i jedna obiadowa.

Cena zawiera: przygotowane i realizację zajęć, materiały dydaktyczne (skrypt, formularze ćwiczeń, notes, długopis), zaświadczenie uczestnictwa, serwis kawowy (kawa, herbata, woda, ciastka), obiad (danie główne).

ATRAKCYJNE RABATY

GRUPA (3 lub więcej osób) – 50 pln netto /osoba

WCZESNA REZERWACJA min 3 tygodnie przed szkoleniem – 50 pln netto / osoba

CYKL SZKOLEŃ (2 lub więcej szkoleń) – 50 pln netto /osoba

RABATY SIĘ SUMUJĄ można zyskać nawet 150 pln / osoba

Pin It on Pinterest